Warsztaty II – 28 kwietnia

Podczas warsztatu uczennice i studentki podzieliły się swoimi spostrzeżeniami, problemami i wątpliwościami z pierwszego zadania badawczego.

Następnie przystąpiłyśmy do analizy tematycznej wywiadów, które wcześniej zostały poddane trankrypcji. Podczas analizy wyłoniłyśmy 7  najważniejszych tematów i pogrupowałyśmy wypowiedzi w zależności   od tematu.

Tematy20150428_100347

1. Ja i moja klasa

2. Struktura klasy

3. Problemy i konflikty

4. Relacje z wychowawcą

5. Pierwsze dni w szkole

6. Jak ułatwić pierwsze dni szkoły

7. Proponowane zmiany w szkole

Dzięki tej metodzie analizy badaczki mogły porównać wypowiedzi wszystkich respondentów na dany temat i sformułować wstępne wnioski badawcze. Na tym etapie analizy badaczki zwróciły szczególną uwagę na problemy uczniów wynikające z podziałów w klasie oraz na skomplikowane i czasem trudne relacje z wychowawcami klas.

20150503_170128 (1)

Interesujące dla uczniów i studentów okazały się zmiany proponowane przez respondentów, które dotyczyły zarówno organizacji nauki i pracy, zaopatrzenia w szkolnym sklepiku, jak i relacji pomiędzy uczniami i nauczycielami.

20150503_171724

W drugiej części warsztatów badaczki zapoznały się z metodą fotografii partycypacyjnej PHOTOVOICE  – poznały założenia i formę realizacji projektów w tej niezwykle prostej, ciekawej i atrakcyjnej metodzie. Kolejnymi zadaniami badawczymi będzie wykonanie kilku fotografii obrazujących osobiste postrzeganie problemów, z jakimi spotykają się uczniowie szkół ponadgimnazjalnych. Badaczki zrealizują projekt pt.:

Szkoła, klasa, grupa, rówieśnicy – blaski i cienie.

 Zdjęcia będą prezentowane na stronie projektu oraz na Instagramie.

20150428_09565020150428_10475920150428_10481320150428_10304420150428_13444120150428_09412220150428_09083120150428_09300420150428_100350