Wyniki Badań- część I: Ja i moja klasa

Dobre samopoczucie oraz chęć chodzenia do szkoły zależy przede wszystkim od tego,jak uczeń czuje się w klasie i jak określa postawę prezentowaną przez innych uczniów w stosunku do siebie.

Okazuje się, że osiągnięcia w nauce wpływają w znacznie mniejszym stopniu na samopoczucie i chęć chodzenia do szkoły.

Przykładowe wypowiedzi respondentów:

Jak się czujesz w swojej klasie ?

” W swojej klasie czuję się bardzo swobodnie, bardzo lubię tutaj chodzić, bardzo lubię ludzi, z którymi spędzam te 8 godzin dziennie”

 

Czy chętnie chodzisz do szkoły?

„Tak, raczej ze względu na to, że mogę się właśnie spotkać ze znajomymi, może mniej ze względu na naukę”

 

Czy chętnie chodzisz do szkoły?

„Raczej traktuję szkołę bardziej jako obowiązek niż jako przyjemność”

Ale to ze względu na duże ilości zajęć ?

„Najbardziej z powodu samopoczucia w klasie.”

Jak określisz swoją pozycję w klasie?

„Jestem w tych niższych warstwach klasowych, jeśli można to tak nazwać.”

A dobrze się tam czujesz?

„Właściwie to nie.”

 

„Jakoś nie przypadłem chyba do gustu, czy to samym charakterem lub też mój wygląd zewnętrzny różnił się od tych osób, nie było mnie stać.

(…) i widać było, że nie jestem pożądany w tej klasie i zaniżam jej prestiż, że tak powiem.

Przerwę spędzałem sam (…) i gdzieś tam sam siedziałem i nie chciało mi się często wracać do klasy. Zdarzało mi się, że przesiedziałem tam  całą godzinę i dopiero wracałem na zajęcia”

Maria Mondry

Maria Mondry

Jestem studentką III roku psychologii klinicznej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Katowicach. Od urodzenia mieszkam na Śląsku. Przez ostatnie kilka lat poznałam siebie lepiej niż przez resztę życia. Dzięki studiom mogłam udoskonalić tak pozornie prostą, ale chyba najważniejszą w pracy psychologa umiejętność jaką jest słuchanie drugiego człowieka. W XXI wieku zatracamy kontakt starając się przebić przez przez ogrom informacji, które wdzierają się do naszego życia w wyniku gwałtownego rozwoju mediów . Czasy swojego gimnazjum i liceum wspominam z ogromnym sentymentem, przyjaźnie zawiązane kilka lat temu przetrwały do dziś. Dzięki INKLI chciałabym przede wszystkim zagłębić się w takie aspekty jak: tworzenie swojego internetowego wizerunku wśród uczniów szkół oraz rozprzestrzeniającej się cyberprzemocy, z którą wielu młodych ludzi sobie nie radzi i nie ma świadomości, że internet nie zapomina, a raz pozostawiony tam ślad nie znika nigdy rozprzestrzeniając się z prędkością światła często niszczy życie młodego człowieka. Słowo mówione i pisane stanowi odskocznię od studiów. Od niespełna roku prowadzę koło naukowe, dzięki któremu łączę swoje dwie miłości: psychologię i kino.

Leave a Comment